tisdag 17 januari 2023

Lunch på IKEA

Idag träffades Anita, Maria och jag på IKEA för att äta lunch. På tisdagar är det halva priset på varmrätter och halva priset räcker ända till den 20 april. Nu tog jag Gubbröra till förrätt och Gravad lax som huvudrätt, när jag kom till kassan visade sig att potatis ingick inte i priset för gravad lax för det var också en förrätt. Jag hade alltså tagit två förrätter. 10 kr kostade potatisen. Maria som tog Rökt lax, där ingick potatis, det var ingen förrätt. Anita tog en varmrätt hon betalade halva priset. Jag var mycket nöjd med min mat.

Stig sms mig på IKEA och talade om att det regnade och att han kunde hämta mig för jag hade cyklat till IKEA. Han satte inte på cykelhållaren på bilen för både han och jag trodde att cykeln skulle kunna rymmas i bilen. Det gick inte alls bra, elcykeln är alldeles för bred så det var bara att åka hem och sätta på cykelhållaren.

Sedan kan jag tala om att jag har börjat ha cykelhjälm eftersom pojkarna sa att dom skulle sätta sätta på stödhjul på cykeln om jag inte gjorde de, eftersom jag har ramlat. Jag klarade mig bra slog inte i huvudet. Det blev blåmärken, svullnader och sår.

Vi hörs


Gubbröra



Gravad lax med citronklyfta och gravlaxsås


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar